Ήλιος και αντηλιακή προστασία

Η συμβουλή σας στο φαρμακείο


PHARMACY Management και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στο σύντομο σεμινάριο αυτό, θα μάθετε μέσα σε μόλις λίγα λεπτά:

  • Τον ρόλο της έκθεσης στο ηλιακό φως στην παραγωγή Βιταμίνης D
  • Τις αρνητικές επιπτώσεις της υπεριώδους ακτινοβολίας
  • Τους διαφορετικούς τύπους δραστικών συστατικών στα αντηλιακά προϊόντα
  • Τον ορισμό του δείκτη αντηλιακής προστασίας SPF
  • Τους διαφορετικούς τύπους αντηλιακών που συστήνονται ανάλογα με τις ανάγκες του πελάτη
  • Τις κατάλληλες συμβουλές για τη σωστή εφαρμογή του αντηλιακού

Ήλιος και Βιταμίνη D

Ο όρος «βιταμίνη D» αναφέρεται στην πραγματικότητα σε δύο ξεχωριστές ενώσεις: τη βιταμίνη D3 (χοληκαλσιφερόλη) και τη βιταμίνη D2 (εργοκαλσιφερόλη). Το 90% της απαιτούμενης για τον οργανισμό βιταμίνης D, εξασφαλίζεται μέσω της έκθεσης στο ηλιακό φως.

Κατά την επαφή με το δέρμα, η ακτινοβολία UVB μετατρέπει την 7-δεϋδροχοληστερόλη στις κυτταρικές μεμβράνες, σε προ-χοληκαλσιφερόλη.
Αυτή, η προ-βιταμίνη D, μετατρέπεται σε χοληκαλσιφερόλη και έπειτα προσλαμβάνεται από την κυκλοφορία.
Η χοληκαλσιφερόλη μεταβολίζεται στο ήπαρ σε 25-υδροξυβιταμίνη D3 και στη συνέχεια διασπάται στα νεφρά, σε 1,24-διυδροξυβιταμίνη D3 (καλσιτριόλη).
Ενώ η καλσιτριόλη είναι ο ενεργός μεταβολίτης, η 25(OH)D είναι η κύρια κυκλοφορούσα μορφή βιταμίνης D, η οποία αποτελεί και τον δείκτη αξιολόγησης των επιπέδων βιταμίνης D.

Ήλιος και Βιταμίνη D

Δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία που να υποδεικνύουν την ιδανική διάρκεια έκθεσης στο ηλιακό φως για την επίτευξη επαρκών επιπέδων βιταμίνης D, καθώς αυτό εξαρτάται από πολλούς και ποικίλους παράγοντες, όπως:

  • το χρώμα του δέρματος
  • την επιφάνεια του δέρματος που εκτίθεται
  • την ώρα της ημέρας και
  • τη γεωγραφική περιοχή

Αρνητικές επιπτώσεις της υπεριώδους ακτινοβολίας

  • Ηλιακό ερύθημα και έγκαυμα
  • Πρόωρη γήρανση (εμφάνιση ρυτίδων) και καρκίνος του δέρματος
  • Αύξηση του κινδύνου οφθαλμικών παθήσεων, εάν δεν χρησιμοποιείται προστασία

  • Οι πιθανότητες των παραπάνω αρνητικών επιπτώσεων, αυξάνονται όταν:

  • Η έκθεση στον ήλιο είναι παρατεταμένη
  • Το χρώμα των μαλλιών / δέρματος είναι ανοιχτό
  • Λαμβάνονται ορισμένοι τύποι από του στόματος και τοπικών φαρμάκων, όπως αντιβιοτικά, αντισυλληπτικά χάπια και προϊόντα υπεροξειδίου του βενζοϋλίου, καθώς και ορισμένα καλλυντικά, τα οποία αυξάνουν την ευαισθησία του δέρματος και των ματιών στην υπεριώδη ακτινοβολία
  • Η ηλικία είναι άνω των 50 ετών
uva-uvb ακτινοβολία

Αντηλιακά προϊόντα

Τα αντηλιακά περιέχουν δύο διαφορετικούς τύπους δραστικών συστατικών:

  • Χημικά φίλτρα τα οποία απορροφούν την ακτινοβολία. Η πλειοψηφία των αντηλιακών προϊόντων που διατίθενται στην αγορά, περιέχουν: αβοβενζόνη (avobenzone), οξυβενζόνη (oxybenzone), octisalate, homosalate.
  • Φυσικά αντηλιακά, όπως το οξείδιο του ψευδαργύρου ή το διοξείδιο του τιτανίου. Δρουν σχηματίζοντας ένα φιλμ στην επιφάνεια του δέρματος, το οποίο αντανακλά την υπεριώδη ακτινοβολία, παρέχοντας προστασία έναντι των ακτινών UVA και UVB.
αντηλιακά

Δείκτης αντηλιακής προστασίας SPF

  • Ο πιο συχνά χρησιμοποιούμενος όρος για να περιγράψει την προστασία που παρέχει από την ακτινοβολία UVB ένα αντηλιακό, είναι ο δείκτης SPF.
  • Ο SPF αποτελεί ένδειξη της χρονικής διάρκειας που μπορεί ένα άτομο ιδανικά να παραμείνει στον ήλιο, χωρίς να εμφανίσει ερύθημα. Για παράδειγμα, εάν κάποιος εμφανίζει ερύθημα έπειτα από 20 λεπτά έκθεσης, η εφαρμογή αντηλιακού με SPF 15 σημαίνει ότι μπορεί να παραμείνει 15 φορές περισσότερο στον ήλιο (δηλαδή 300 λεπτά ή πέντε ώρες), ασφαλής, υπό ιδανικές συνθήκες...
Δείκτης SPF

Επιλογή και πρόταση του κατάλληλου αντηλιακού σύμφωνα με τον τύπο του δέρματος

Ξηρό:
Συστήστε αντηλιακά που περιέχουν ενυδατικά και μαλακτικά συστατικά στη σύνθεσή τους, όπως ceramides, γλυκερίνη, υαλουρονικό νάτριο, καπρυλικό/καπρικό τριγλυκερίδιο κ.λπ.

Λιπαρό:
Να αποφεύγονται τα κρεμώδη αντηλιακά, με παχιά υφή, καθώς μπορούν να ευνοήσουν την εκδήλωση δερματικών προβλημάτων. Συστήστε προϊόντα oil free, ή gel για ματ αποτέλεσμα. Συστατικά όπως το tea tree oil ή η νιασιναμίδη, βοηθούν στον έλεγχο της λιπαρότητας.

Κανονικό:
Δεν υπάρχει κάποιος περιορισμός ως προς τη σύσταση και τη μορφή του προϊόντος που προτείνεται (κρέμα, σπρέι, roll-on ή stick κ.λπ.), αρκεί να παρέχει προστασία ευρέος φάσματος UV.

Ευαίσθητο:
Προτείνετε προϊόντα χωρίς αλκοόλ, αρώματα, οξυβενζόνη, παρα-αμινοβενζοϊκό οξύ (PABA), σαλικυλικά παράγωγα (octisalate) και κινναμικά. Συστήστε αντηλιακά με οξείδιο του ψευδαργύρου και διοξείδιο του τιτανίου. Επιπλέον, συστατικά όπως η πανθενόλη και η αλλαντοΐνη έχουν καταπραϋντικές ιδιότητες και βοηθούν στη μείωση των ερεθισμών.

Με τάση ακμής:
Όπως και στο ευαίσθητο δέρμα, θα πρέπει να αποφεύγεται η χρήση αντηλιακού με συστατικά που μπορεί να επιδεινώσουν τη φλεγμονή, καθώς και με χημικά φίλτρα. Τα αντηλιακά με βάση το οξείδιο του ψευδαργύρου ή το διοξείδιο του τιτανίου, αποτελούν την καλύτερη επιλογή. Συστήστε στους πελάτες σας κάτι που είναι λιγότερο πιθανό να προκαλέσει ερεθισμό, με ελαφριά, oil free σύνθεση και με βάση το νερό.

Επιλογή και πρόταση του κατάλληλου αντηλιακού - δείκτης SPF

Στην αγορά διατίθενται αντηλιακά προϊόντα σε μία μεγάλη γκάμα δεικτών SPF. Αντηλιακά με υψηλό δείκτη SPF (>30), συστήνονται ιδιαίτερα σε μικρά παιδιά, γυναίκες στην εμμηνόπαυση και κατά τη λήψη ορισμένων κατηγοριών φαρμάκων που προκαλούν αντιδράσεις φωτοευαισθησίας. Φυσικά, η επιλογή ενός υψηλού δείκτη προστασίας μπορεί να γίνει από όλους τους καταναλωτές, χωρίς ιδιαίτερη σύσταση.

Συμβουλέψτε τους πελάτες σας για τη σωστή εφαρμογή του αντηλιακού

Εφαρμόστε το αντηλιακό σε στεγνό δέρμα, περίπου 30 λεπτά πριν εκτεθείτε στον ήλιο.

Επαναλάβετε την εφαρμογή κάθε δύο ώρες ή πιο συχνά εάν ιδρώνετε ή μπαίνετε στο νερό. Αυτό ισχύει επίσης για τα προϊόντα που χαρακτηρίζονται ως «ανθεκτικά στο νερό».

Ιδανικά, η ποσότητα του αντηλιακού που απαιτείται για έναν ενήλικα, είναι 35ml ή περίπου έξι έως οκτώ κουταλάκια του γλυκού για όλο το σώμα.

Αν και η χρήση των αντηλιακών προϊόντων είναι συνυφασμένη με την καλοκαιρινή περίοδο, είναι σημαντικό να τονίσετε στους πελάτες σας πως η αντηλιακή προστασία είναι απαραίτητη καθόλη τη διάρκεια του χρόνου, ιδιαίτερα σε περιοχές όπως το πρόσωπο, που εκτίθενται καθημερινά!

Συνεχίστε εδώ...
- Κλικ για πλήρη οθόνη

PHARMACY management ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ